GROMT: Synes designet på de nye Honda-motorene er kjempetøft. |
Lørdag hentet jeg båten fra Krogstadfjorden Marina ved Råde. AMT-en har fått en splitter ny motor på hekken, Honda BF200AD. Dette er den første motoren av sitt slag i Norge.
Grunnen til at motoren er byttet er at det skulle monteres trollingmode i båten. Trollingmoden kunne ikke brukes med forrige generasjon av Honda-motor i 200 HK uten elektronisk gass og gir.
Da jeg kjøpte båten fikk jeg grunnet en misforståelse informasjon av Krogstadfjorden Marina/importøren Kellox om at trollingmode kunne brukes på forrige motor, men det viste seg ikke å stemme. Da fikk jeg beskjed om at motor, gass og gir ville byttes kostnadsfritt når den nye modellen kom. Det kaller jeg bra service.
Nå er alt på plass og jeg gleder meg til å teste det. Håpet er å få tatt en tur til Østersjøen med utgang Simrishamn før Trolling Master Bornholm i april.
VINTERFORVARING: AMT 215 PH-en og Svela-hengeren står nå trygt lagret i oppvarmet hall i Aurskog. |
Det er også planer for mer utstyrsoppgradering i løpet av vinteren.
Les også: Slik ble Team Propell-båten rigget
PS for uinvidde: Trollingmode er et system hvor man kan trykke på knapper for å justere turtallet opp eller ned - og dermed farten - i små stepp uten å røre gasspaken. Da er det veldig enkelt å holde stålkontroll på farten man fisker i.
Les mer om: AMT 215 PH | Båter | Båtutstyr