fredag 22. oktober 2021

Mjøsa: 10 timer trollingfiske ga 1 ørret


Torsdagen ble brukt ute på Norges største innsjø, Mjøsa.

Har ikke fisket mye på Mjøsa i høst, men det er veldig tregt i sørenden. Ihvertfall for meg og jeg hører det også fra andre. 

Stengene var satt kl. 08.30 i sørvestlig vind og jeg surfet nordover på østsiden. Hadde ett hugg på ei laue i overflata tidlig. Vinden snudde raskt til ganske hard nordvest. Krysset over til vestsida hvor jeg lå mer i le. 

Satte kursen sørover medvinds og timene gikk. Hadde et par hugg på riggene som ikke satt. Her hverken hørte eller så jeg noe før jeg sjekket stengene og så at agnfisken var ødelagt.

Først ca kl 16 kom det et hugg i overflata. Fisken var treg og det var som jeg mistenkte ei gjedde. Rett etterpå fikk kom et nytt hugg i overflata. Også denne fisken var bare tung og rolig. Mistenkte gjedde igjen, men inn kom en flott villørret på 64 centimeter. Fisken svømte fint videre etter et par kjappe bilder.

Hører at andre har hatt mer action ved å kjøre wobblere. Kanskje jeg må finne frem wobblerskrinene igjen.

Har endelig fått redigert ferdig film av kjempeørreten på over 10 kilo som ble tatt 1. juni. Den legges ut snart.

Les mer om: Mjøsa | Ørret 

Ingen kommentarer: