søndag 29. mai 2022

Punding nummer 10 til Team Propell

PERSONLIG REKORD:
Sønnen min Simen med ørret
på 6,5 kilo.

Fredag kveld var det sesongdebut med Team Propell-båten. Den gikk over all forventning.

Hadde med sønnen min Simen og kompisen hans Lasse Cederkvist. Vi kom igang med fisket ca kl. 21.30. Vannet var kaldt, vinden hard og vi hadde ett klart mål. Ny ørretrekord til Lasse.

Lasse hadde fått ørret på ca 1 kilo før. Ca kl 23 ble det jubel i båten da en ørret på 65 cm og 3,4 kilo lå i håven. Lasse smilte hele veien rundt.

Forholdene var fine og det var bra med byttefisk, så vi fortsatte å fiske i samme området. Lasse fulgte opp med ørret på 45 cm, og så var det Simen sin tur med en fin ørret på 63 cm.

Det ble to rekorder til på Lasse i mørket.  Han sikret to ørreter på 68 cm og 3,6 kilo og 70 cm, veid til 4 kilo. Nå var smilet så bredt som jeg aldri har sett det.

PERSONLIGE REKORDER:
Lasse satte flere perser. Denne
ørreten var den fineste
og veide 3,6 kilo.

Toppen av kransekaka kom rett etter kl 03.30 da jeg så en utløser i overflata bli dratt hardt bakover. Fast fisk. Denne var det mer trøkk og tyngde i. Simen tok stanga og ørreten kom tungt, men greit nærmere båten. På kort line derimot ble det mer fart, med stanging i motorstrømmen og full fart fra side til side. Til slutt fikk vi fisken i håven. 

Jammen ble det ikke ny personlig rekord på Simen også. Ørreten var 82 cm lang og ble veid til 6,5 kilo. Det var den 10. pundingen (ørret over 6 kilo) til Team Propell.  Samtlige ørreter ble satt ut igjen.

Kompis Tord Fladeby i Team Flaks har hatt veldig bra fiske i sesongstarten, og lørdag kveld fikk jeg telefon. «Skal du være med ut?». Jeg er jo ikke vond og be, og rundt kl 21.30 var snørene i vannet igjen.

5,5 KILO:
Jeg (Tom Høgseth) med
ørret på 82 cm.

72 CENTIMETER:
Tord Fladeby med fin villfisk.

67 CENTIMETER:
Tord med nattas siste fisk
kl. 02.30.

Vi fiska til ca kl 04 og fikk bra uttelling: Ørret på 82 cm, 5,5 kilo som størst. I tillegg 72, 67 og 49 cm. Alle fiskene svømmer videre.

Mjøsa er en fantastisk sjø å fiske i, og det ser ut til å bli en veldig bra sesong. Det er tatt mange store ørreter. Skitt fiske til alle.

Les mer om: Mjøsa | Ørret 

Ingen kommentarer: