fredag 3. juli 2020

Tre ørreter og voldsom vind på Mjøsa



Har fiska to netter på Mjøsa denne uka. Første økt var onsdag kveld og det var fine forhold, men tregt fiske. Natta endte med en fin ørret på 67 cm som tok i overflata i mørket. Den kom seg fint i ei balje med vann og ble satt ut igjen. I tillegg fikk jeg to gjedder før jeg avslutta ca kl. 03.30.

VAKKERT:
Flott regnbue etter kraftig
bygevær torsdag kveld.

TROLSK:
Utsikten fra Mjøsa byr på

 litt av hvert.

Torsdag kveld ble det ei ny økt. Idet jeg hadde satt stengene sør i Mjøsa kom det ei skikkelig byge. Det var kuling i kastene og det regna voldsomt. Heldigvis lynte det ikke rett over meg. Holdt på å kjøre over planerboardlina da autopiloten ikke hang med i vindkastene, men det gikk akkurat bra.

FIN ØRRET:
62 cm settefisk

Uværet ga seg og det ble mulig å fiske effektivt. Igjen var det timen mellom kl 24 og 01 som ga fisk. Natta endte med to hugg før jeg ga meg kl. 03. En ørret på 62 cm og en liten tass på 40 cm var innom båten før de fikk svømme videre. Fisket har vært vesentlig tregere for min del i det siste, og ørretene har ikke vært så interessert i flashere og dodgere som tidligere.

Les også: Veterantips til storørret på Mjøsa
Les mer om: Mjøsa | Ørret 

Ingen kommentarer: