søndag 28. april 2019

Solgt: Strøken Karnic 2050 topprigget for trollingfiske



Oppdatert 28. mai: Båten er solgt. 

Trefotssyken har rammet meg, og jeg selger nå min trollingfiske- og familiebåt. Båten er spekket med elektronikk fra Raymarine, og er en meget velholdt og pen 2007-modell. Bør sees! Leveres med nyservet motor. Her er det bare å sette båten på vannet.

Er du ikke interessert i fiske så kan utstyr demonteres og prisen blir lavere. Vi finner en løsning. Jeg kan også være behjelpelig med frakt av båten til kjøper etter nærmere avtale.

Les Finn-annonse med mindre utstyr og lavere pris her.

Prisen på båten er satt ned til 279.000. Dette er et kupp. Har også en Svela-tilhenger (B26X) som er tilpasset båten. Dette er en av markedets mest anerkjente hengere. Tilhengeren kan kjøpes for 30.000 kr.

TOPP UTSTYRT: Bildet er fra Trolling 
Master Bornholm våren 2018. 
Foto: Henrik Biilmann

På hekken sitter en 140 HK Suzuki firetaktsmotor, 2008-modell som ble kjøpt ny som overligger i 2009. Motoren har gått mellom 1500 og 1600 timer, men mesteparten av tiden i lav dorgefart (1,5-3 knop) og dette tåler motoren veldig godt (målt til 1234 timer i 2017). Disse motorene tåler mange tusen timer ved slik bruk. Husk at de fleste båtmotorer går på full fart mesteparten av tiden ved vanlig bruk, og dermed blir mye mer slitt enn en motor som går mest på lavt turtall.

Motoren har hatt service på verksted alle år bortsett fra ett, hvor jeg tok olje- og giroljeskift og skifte av filtere og smøring selv. Impeller ble byttet i 2015. Har dokumentasjon på servicer.

Båten har blitt polert hvert år og tilhengeren ble det tatt service på i 2017.

Du kan se Finn-annonsen her.

VASST SKROG: Her fra
Trolling Master Bornholm i 2018. 

 Foto: TV2/Bornholm

Båten har nesten bare gått i ferskvann, og har stått innendørs på tilhengeren når den ikke har vært i bruk. De to siste årene har den ligget på Oslofjorden i ca en måned.
Hele ekvipasjen med tilhenger, full tank og utstyr om bord veier ca 2000 kg.

Båten ble betydelig oppgradert med Raymarine-utstyr høsten 2016. Da ble også alt det elektriske gått over og byttet delvis ut av kyndig person som driver med dette profesjonelt. Putene og stoffet som kler veggene i kabinen er fine. Ingen svertesopp. Båten har stått lagret innendørs i oppvarmet lokale hver vinter, og også deler av sommeren.

Kategori B, offshore skrog og 18 graders v-bunn bak gjør at båten går veldig fint i hard sjø.

TO SKJERMER:
Raymarine eS128 (12 tommer) 

og eS97 (nitommer). 

Båten er spekket med utstyr hvor det meste var nytt høsten 2016:

* Raymarine eS128, tolvtommers kartplotter med chirp ekkolodd og downvision (ny høsten 2018)
* Raymarine CPT-100 hekksvinger med CHIRP og downvision til eS-serien.
* Raymarine eS97, nitommers kartplotter og innebygget 600 watts ekkolodd
* CP 200 CHIRP sidevision ekkoloddmodul
* CPT 200 sidevision hekkmontert svinger. NB! Begge ekkoloddsvingerne er montert på plastplater for å få færre hull i skroget. Lett å bytte svingere uten å lage flere hull i skroget
* Raymarine Quantum trådløs chirp-radar (ny høsten 2018)
* Evolution autopilot med S100 fjernkontroll. ACU 100 control unit til autopilot. Denne autopiloten er knallgod
* RF-basestasjon for trådløs fjernkontroll og S100 trådløs fjernkontroll til autopiloten
* P70r autopilotbetjeningsenhet med hjul til å dreie på
* Ray 60 VHF. Denne mottar også AIS-signaler fra andre båter slik at de vises på kartplotter
* To VHF-antenner på taket hvor den ene er koblet til VHF og den andre til AIS-sender
* AIS 650 sender og mottaker. Dette gir ekstra sikkerhet siden du faktisk sender din posisjon til andre båter og de kan se deg på sin kartplotter i realtid
* Ny Baystar-styring i 2017
* Eberspächer D4 dieselvamer (4000 watt) montert av Mjøsservice. Egen dieseltank. Tre utblåsinger: Ett ved beina til fører, ett mot vindu og ett i cabin (2011)
* Halv og hel kalesje. Helkalesjen er nesten ikke brukt. Med den får du tak over hele akterdekket og kan også bruke akterdekket til overnatting, eller bare kose deg med 4000 watts-varmeren om været er dårlig. Det er bakvegg til halvkalesjen så du sitter varmt og skjermet for vind
* To hvite putesett til akterdekket. To store solputer og to mindre sitteputer. Puter til å ha oppå lagringsrom/fiskekummer. Kjæresten din vil like disse på varme sommerdager
* Hydraulisk styrte trimflaps
* 135 liters fast bensintank
* 45 liters ferskvannstank med dusj bak
* To batterier med bryter (nye i 2016)
* Vindusvisker styrbord side
* Rustfritt stangorgel med 8 stangholdere på taket. Spesialtilpasset båten og meget pent utført.
* To rustfrie gimbal-mounts til Scotty-rigger. Disse er spesiallaget og skrudd i dypriggene. Festene settes rett ned i fiskestangholdere og kan derfor enkelt fjernes
* 6 rustfrie stangholdere akter til transport. Disse sitter på to rustfrie bøyler og kan lett skrus av når båten brukes til feks bading
* 2 Scotty propack 1116, elektriske dyprigger til fiske på dypet. Nye i 2008. Det har aldri vært problemer med disse
* 2 Big Jon planerboardsneller festet i rustfritt stangorgel
* To kraftige LED-lys montert i stangorgel som lyser opp akterdekket (nye i 2016)
* Elektrisk lensepumpe (ny i 2016)
* Hydraulisk styring med pressede koblinger
* 4 fendere, tauverk og dregg
* Fish Hawk X4D er montert og kan medfølge mot et pristillegg

KLAR TIL PRØVEKJØRING:
Båten står i oppvarmet lokale på henger 

og kan prøves etter avtale. 

Spørsmål: Ring 97066340

Du kan se fiskefilmer hvor båten er med her og her
Her kan du lese om oppgraderingen og riggingen av båten

Ingen kommentarer: