onsdag 11. september 2019

Endelig kveitefangst i Vesterålen



Tre dagers fiske er unnagjort på havet vest av Andøya. Atle Knapp og jeg er hos Vesterålen Fishing og vi fisker målrettet etter kveite. De to første dagene ble det ingen kveitehugg. Derimot har jeg klart å miste det nye Spydro-undervannskameraet mitt. I tillegg ble kofferten min borte på turen hit, så jeg har lite klær og lite fiskeutstyr.

I dag onsdag ble det endelig fast fisk. Vi fisket i nærheten av Anda fyr og rett etter kl. 10 fikk jeg en bitte liten kveite. Den ble satt forsiktig ut igjen. På neste drift fikk jeg et bedre hugg på samme blåe jigg med curly tail. Etter et par fine utras fikk Atle heist om bord ei kveite på 98 cm. Ikke stor, men veldig fin matfisk. 98 cm tilsvarer 10-11 kg etter kveitetabellen.

Vi har hatt mange fine drift disse tre dagene, og har testet forskjellige områder. Vi har fisket med jigger, sild og sei, men det har vært tregt. Deilig å endelig få ei kveite i dag.

Fisket fortsetter frem til søndag og hjemreisen er mandag. Vi håper på flere og større kveiter.

Nyter uansett ferien. Været har vært fantastisk fint med sol, og temperaturen i dag var oppe i over 17 grader. Vesterålen Fishing som vi bor på er et nydelig sted. Veldig fine leiligheter. Topp utstyrte og vedlikeholdte Arronet-båter med Honda-motorer. Reint og fint sløyerom. Anbefales.

Les mer om kveitefiske | Vesterålen Fishing

Ingen kommentarer: