torsdag 2. februar 2017

Ørreten går til på Vänern

FLOTT ØRRET: Fisken tok en Strike Pro
 i overflata. 
 Foto: Atle Børke

Atle Børke fra Øvre Romerike Trollingklubb fyker rundt på Vänern utenfor Åmål på jakt etter blank fisk. Han planlegger å fiske to-tre dager og i dag var premieren. Den gikk bra!

Ved 11.30-tida melder han om fast fisk. En ørret på 67 cm og ca 3,2 kilo tok en Strike Pro i farge blødaren i overflata. Et par timer seinere tikker det inn ny melding på Facebook. Denne gangen er det en større fisk som har tatt Strike Pro, blødaren igjen. Ørreten var 80 cm og litt over 6 kilo.

Jeg kontakter Atle og spør: - Hvordan er været?

- Det er overskyet og en grad i lufta. Lite vind, svarer Atle.

Han forteller også at det er 2,5 grader i vannet og at han har fisket nordøst for Nygrund.

- Mellom de to fiskene hadde jeg et trippelhugg. Ørret, laks og gjedde. Laksen mistet jeg rett bak båten, ørreten var rundt 60 cm. Den kroket jeg av i vannet, skriver Atle til meg ved 15.30-tida.

Team Propell ønsker skitt fiske videre og ser frem til flere rapporter.

En av Sveriges beste trollingfiskere: Slik fisker jeg på Vänern
Fikk du med deg denne? Liten gutt tok stor vinterørret

KLAR TIL AVGANG: Atle Børkes
Beneteau 580 ved rampa i Åmål. 

Ingen kommentarer: