torsdag 7. oktober 2021

Flott ørret på Mjøsa


Friuke = fisking. Tirsdag og onsdag fisket jeg to økter på Mjøsa.

Fisket var tregt for min del. Tirsdag satte jeg ut båten og fisket 7 timer. Ca kl 13.30 dro det til i ei snelle på taket. En flott ørret på 67 cm i gytedrakt hadde falt for ei laue. Etter kjapp måling av lengde og et bilde  svømte den fint videre.

Fisket inn i mørket og fikk en ørret på 46 cm på riggen. Hadde også to hugg som ikke satt.

Onsdag fisket jeg ca 8 timer fra kl 11. Det resulterte i to gjedder og en skikkelig tjukkasørret på 49 cm.  

Andre jeg har snakket med som har fisket med wobblere har fått mye mer ørret i det siste. Ingen skikkelig store, men mange små. 

Tirsdag 12. oktober drar Tord Fladeby og jeg til Mellerud ved Vänern for å delta i nordisk mesterskap i trollingfiske etter laks og ørret. Konkurransen er fra 15.-17. oktober. Vi gleder oss.

Les mer om: Mjøsa | Ørret 

Ingen kommentarer: