søndag 8. november 2020

Winchmax montert på Svela-tilhengeren

Endelig er elektrisk vinsj på plass og det er slutt på sveiving når AMT-en skal opp på Svela-hengeren

Valget falt på en Winchmax med dragkraft på over 6 tonn.  Vinsjen fikk jeg anbefalt av kompis Peter Barrdahl som driver Marin Fiskecenter. Nå har jeg bare prøvd vinsjen en gang og det må høydejusteres litt i tårnet, men jeg kan si at den ga et godt førsteinntrykk. 


Jeg er ikke ekspert på området, men ut fra hva jeg ser av priser og kvalitetsinntrykket av vinsjen så virker det som jeg har fått mye for pengene. Jeg bestilte vinsjen direkte fra England og hadde den i Norge på litt over en uke. Vinsjen koster 466 pund pluss moms og tollklarering. Du kan lese alle spesifikasjoner her


Vinsjen ble prøvd for første gang søndag 8. november da båten ble tatt opp og satt i vinterforvaring i oppvarmet bygg. Skitt fiske til alle som fremdeles jakter blank fisk. 

Les mer om: Båtutstyr | Svela

Ingen kommentarer: